رویدادها آرشیو خبر ها
شرح كامل ورود ماتیاس ده لیخت به تورین

شرح كامل ورود ماتیاس ده لیخت به تورین

 

جمعیت چند صد نفری كه از ساعات عصرگاهی در سالن پروازهای ورودی فرودگاه Caselle منتظر دیدار با بازیكن جدید یووه بودند، با وجود عدم اعلام زمان دقیق پرواز جت اختصاصی حامل ستاره هلندی‌ تیم محبوب‌شان از آمستردام به مقصد تورین، چند ساعتی را برای دیدن او در انتظار ماندند. اما در نهایت با همه‌گیر شدن زمزمه‌های برخی از حاضرین در خصوص نیامدن او، بسیاری از این جمعیت به خانه‌هایشان بازگشتند.

 

حوالی ساعت 22 به وقت ایتالیا، از بلندگوهای فرودگاه اعلام می‌شود تا دقایقی دیگر یك پرواز اختصاصی در باند شماره 2 فرودگاه به زمین خواهد نشست، در حدو د 30 نفر از هواداران باقیمانده از جمعیت پیشین، مطمئن می‌شوند كه تا دقایقی دیگر بالاخره طلسم انتظار شكسته خواهد شد و ماتیاس ده‌لیخت پا به خاك ایتالیا خواهد گذاشت.

 

رأس ساعت 22:15 هواپیمای جت می‌نشیند و در عرض چند ثانیه از باز شدن درب كوچك آن، ماتیاس ده‌لیخت در حالیكه بلوزی ساده سفید بر تن دارد، با لبخند از پلكان پایین می‌آید و برای دوربین فیلمبردار باشگاه دست تكان می‌دهد. او برخلاف پیش‌بینی‌های اولیه، بدونِ «آنه‌كی موله‌نار» نامزد همیشه همراه و والدینش از هواپيما بيرون مي‌آيد و آنها كمي بعدتر از او، از هواپيما خارج مي‌شوند.

 

 

«سلام به بیانكونری‌ها؛ ماتیاس با شما صحبت می‌كند؛ از اینكه اینجا هستم بسیار خوشحالم.» این نخستین كلماتی است كه مدافع تازه‌وارد یووه خطاب به هواداران این تیم بیان می‌كند. متئو فابریس یكی از اعضای تیم مدیریت ورزشی باشگاه یوونتوس نخستین نفری است كه به او خوشآمد می‌گوید و او را برای سوار شدن به خودروی جیپ اختصاصی باشگاه یوونتوس كه در محوطه بیرون فرودگاه در انتظار آنهاست، مشایعت می‌كند.

 

ده‌لیخت كه شب گذشته را در هتل تازه به بهره‌برداری رسیده J Hotel گذرانده، در نخستین ساعات كاری امروز چهارشنبه (17 ژوئیه) برای انجام تست‌های پزشكی به J Medical خواهد رفت و سپس برای دیدار با هم‌تیمی‌های جدیدش به Continassa می‌رود. همچنین به زودی و با اعلام باشگاه یوونتوس، ده‌لیخت در نشستی خبری به سوالات خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای پاسخ خواهد داد.

 

طبق آن چیزی كه روزنامه هلندی De Telegraaf عنوان كرده، یكی از اصلی‌ترین دلایل تأخیر 24 ساعته ده‌لیخت در آمدن به تورین، درخواست آژاكس برای پرداخت كامل هزینه‌ها از سوی یوونتوس و سپس صادر كردن مجوز حركت او به سوی ایتالیا عنوان شده است.

 

ماتیاس ده‌لیخت با قراردادی 5 ساله (تا ژوئن 2022) به یوونتوس پیوسته كه با توجه به تعبیه بند فسخ (آزادسازی) 150 میلیون یورویی در آن، از ابتدای سال سوم، در صورت تمایل و توافق با تیمی دیگر، آن باشگاه می‌تواند با پرداخت این مبلغ، او را از یووه جدا سازد.

 

با این حال در تبصره دیگری كه در این بند لحاظ شده، مبلغ حق فسخ این بازیكن، به صورت سالیانه و طبق یك الگوی محاسباتی از پیش تعیین شده افزایش خواهد یافت تا این اطمینان مالی برای بانوی‌پیر نیز ایجاد شود كه ارزش انتقال او با در نظر گرفتن كسب تجارب و افتخارات احتمالی محفوظ خواهد ماند.

 

ده‌لیخت سالیانه 7.5 میلیون یورو به عنوان حقوق از باشگاه یوونتوس دریافت خواهد كرد كه این میزان در هر فصل با در نظر گرفتن پاداش‌ها و برخی افزودنی‌های دیگر كه در متن قرارداد او عنوان شده، قابلیت ارتقاء تا 12 میلیون یورور را نیز خواهد داشت.

 

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: